2012. augusztus 7., kedd

Ha sok a szeder...

... tedd el télire. Egy részét lefagyasztottam. Lekvárral nem akartam kínlódni, így maradtam a szörpfőzés mellett. Próbáljátok ki, tök egyszerű!

Adagolás:
             
a már leszűrt lé, minden literjére kell 1/2 kg cukor, ezért tök mindegy hány kilót szedtél le.
A nyers gyümit így nem mértem le, mivel előszőr fagyasztani akartam, fagyisdobozba (900 ml)  porcióztam, abból lett nekem 5 db. Ebből lett kb. 2 liter szörpöm.

A recept:

ami így nézett ki:



Egy csöpp maradt, azt megkóstoltam (bár nyersen még nem az igazi), és szerintem, elbírt volna egy kis citromsavat, vagy -levet. Az én szedremben viszont, sok volt a még savanyú (rózsaszínes) szem, és pont attól tartottam, savanyú lesz. Nem kellett volna... ;)

Sok sikert!

3 megjegyzés:

  1. A NA-benzoátról:
    http://hu.wikipedia.org/wiki/N%C3%A1trium-benzo%C3%A1t
    Vannak e láttán keresztet vetnek, és az üveg csírátlanítását javasolják... ( http://www.nosalty.hu/praktika/befottes-uvegek-csiratlanitasa-alkohollal?order=abc )

    Kérem, nekem erre már tényleg nincs időm! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó, de ennyi idő alatt már akár lekvár is elkészül! Nem kell önmagában, lehet pl őszibarackkal keverni...nyami

    Amúgy vas + C kombinációban a szeder verhetetlen.

    VálaszTörlés
  3. Szia! Köszi a hozzászólást! Nem az idő a gond a lekvárral, hanem, hogy azt kevergetni kell, nem? Sosem csináltam még. AZ üveglögyböléshez nincs időm,,,, kedvem,,, erőm,,, ;)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...